ال آرژنین چیست و چه مزایایی دارد ؟

ال آرژنین چیست
در این نوشته شما می خوانید

ال آرژنین یک بلوک ساختاری شیمیایی به نام ” آمینو اسید ” است. در واقع آرژنین یک اسید آمینه نیمه ضروری و یا غیر ضروری شرطی است. مزایای مکمل ال آرژنین از نقش آن در سنتز پروتئین حاصل شده و به عنوان ماده تشکیل دهنده نیتریک اسید محسوب می شود. آرژنین در موادی همچون گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و محصولات لبنی یافت می شود.

می توانید از قرص آرژنین جهت درمان بیماری های قلبی عروقی از جمله نارسایی و گرفتگی قلب ( CHF ) ، درد سینه ، فشار خون بالا و بیماری های عروق کرونر استفاده کنید. شاید باز هم از خودتان بپرسید ال آرژنین چیست! این ماده همچنین برای دردهای مکرر پا ( ناشی از گرفتگی عروق خونی ) ، کاهش توانایی ذهنی در افراد مسن ( زوال عقل ) ، اختلالات عملکرد جنسی ( ED ) و ناباروری آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. این اسید آمینه در کاهش وزن نیز موثر است ، زیرا به افزایش حجم ماهیچه‌ ها و کاهش چربی های بدن کمک می‌ کند.

ال آرژنین چیست ؟

علاوه بر ایجاد عضله، مکمل ال آرژنین به آزادسازی نیتریک اسید در خون کمک شایانی می کند. نیتریک اسید به گشاد شدن عروق خونی در جریان خون کمک کرده ، که ممکن است منجر به بهبود شرایط گردش خون گردد. آرژنین بر تعدادی از آنزیم ها و هورمون ها نیز تاثیر می‌ گذارد. از آنجایی که آرژنین جزیی از کلاژن بوده و در ایجاد استخوان های جدید و سلول های لیگامنت کمک می‌ کند ، جهت درمان آرتریت و اختلال های بافت پیوندی مفید می‌ باشد. این ماده در حمل و ذخیره‌ سازی نیتروژن به صورت یک ناقل عمل کرده و از این طریق برای حفظ تعادل صحیح نیتروژن مفید بوده و در دفع نیتروژن اضافی نیز نقش دارد.

عملکرد مکمل ال آرژنین

اکنون می دانیم ال آرژنین چیست و باید اطلاعات جامعی درباره عملکرد این مکمل در داخل بدن انسان به دست آوریم. در داخل بدن آرژنین به ماده شیمیایی به نام نیتریک اسید تبدیل می شود. نیتریک اسید باعث می شود رگ های خونی به منظور بهبود جریان خون ، بازتر شوند. این مکمل همچنین منجر به تحریک آزاد سازی هورمون رشد ، انسولین و سایر مواد در بدن می گردد. به طور کلی عملکرد این مکمل به شرح زیر است :

  • ایجاد اسید نیتریک که منجر به گشاد شدن عروق خونی و رگ ها می گردد و نهایتا جریان خون را بهبود می دهد.
  • بهبود درمان آسیب های وارد شده
  • کمک به کلیه در دفع ضایعات
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

کاربرد قرص ال آرژنین چیست ؟

درد سینه ( آنژین )

مصرف ال آرژنین منجر به بهبود استقامت در حین تمرین و بهبود علائم آنژین می گردد.

اختلالات عملکرد جنسی ( ED )

مصرف روزانه 5 گرم آرژنین به مدت یک ماه ، منجر به بهبود عملکرد جنسی در آقایان می گردد.

فشار خون بالا

شواهدی وجود دارد که مصرف ال آرژنین منجر به کاهش فشار خون در افراد سالم ، بیماران قلبی با فشار خون بالا و افراد دیابتی می گردد.

التهاب دستگاه گوارش در نوزادان زودرس

تحقیقات انجام شده نشان می دهد مصرف ال آرژنین منجر به کاهش التهاب دستگاه گوارش به ویژه در نوزادان زودرس می گردد.

افراد حساس به نیترات

مصرف 700 میلی گرم ال آرژنین 4 بار در روز منجر به جلوگیری از حساسیت به نیترات در افرادی که نیترو گلیسیرین برای درد سینه مصرف می کنند ، می گردد.

درد پا ناشی از جریان خون ضعیف ( بیماری مربوط به شریان خون )

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مصرف ال آرژنین به مدت 8 هفته منجر به افزایش جریان خون در افراد مبتلا به بیماری شریان خون می گردد.

ریکاوری بعد از عمل جراحی

مصرف ال آرژنین با اسید ریبونوکلئیک ( RNA ) و ایکوساپنتاانوئیک ( EPA ) قبل و یا بعد از عمل جراحی منجر به کاهش زمان ریکاوری ، کاهش عفونت و بهبود التیام زخم می گردد.

فشار خون بالا به خصوص در دوران بارداری

تحقیقات انجام شده نشان می دهد مصرف آرژنین منجر به کاهش فشار خون در بیماران قلبی می گردد.

تاثیر ال آرژنین در رشد عضلات

مصرف آرژنین منجر به رشد عضلات می گردد ، زیرا برای سنتز پروتئین مورد نیاز است. زمانی که حجم عضلات افزایش می یابد ، آرژنین سلول های عضلانی را مورد هدف قرار می دهد ، آزادسازی هورمون رشد را تقویت کرده و متابولیسم چربی را افزایش می دهد. با کاهش چربی های موجود در زیر پوست و افزایش رشد ماهیچه ها ، قرص ال آرژنین منجر به دستیابی به تناسب اندام و افزایش قدرت می گردد.

بهبود استقامت

افزایش قدرت از طریق افزایش حجم توده های عضلانی ، تنها مزایای مصرف مکمل ال آرژنین نمی باشد. با به کارگیری نیتریک اسید ، این ماده منجر به بهبود استقامت و حجم عضلات می گردد. زمانی که نیتریک اسید آزاد می شود ، رگ های خونی را از طریق شل کردن دیواره های عضلات باز می کند. این کار منجر به کاهش فشار خون و افزایش جریان خون در داخل عضلات در حین تمرین می گردد. جریان خون بالا بدین معنا است که اکسیژن و مواد مغذی به اندازه کافی برای عضلات شما برای مدت زمان طولانی فراهم می شود. این امر منجر به کاهش آسیب های عضلانی ، ترویج بهبود و به حداکثر رساندن عملکرد در حین تمرین می گردد.

تاثیر ال آرژنین در بهبود سیستم ایمنی بدن

این ماده به وسیله تقویت سیستم ایمنی به حفظ سلامت کلی بدن کمک می کند. رادیکال های آزاد را از بین برده و منجر به افزایش اثربخشی سلول های سیستم ایمنی بدن می گردد.

ال آرژنین

برخی از رایج ترین فواید قرص ال آرژنین عبارتند از :

  • ذخیره هورمون رشد
  • کاهش فشار خون بالا
  • درمان بیماری های قلبی
  • درمان اختلالات نعوظ
  • کاهش التهابات دستگاه گوارش در نوزادان زودرس
  • کنترل قند خون در افراد دیابتی
  • بهبود جریان خون
  • درمان سریع تر جای زخم
  • کاهش استرس و اضطراب
  • درمان سوختگی
  • بهبود عملکرد کلیه در افرادی که نارسایی احتقانی قلبی دارند
مهران
مهران
من مهران احمدی هستم، لیسانس فیزیولوژی و مربی بدنسازی درجه 2 با 10 سال سابقه ورزشی و بدنسازی. هدف من از ارائه این محتوا، به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود با شما عزیزان است تا به شما در رسیدن به اهدافتان در زمینه تناسب اندام و سلامتی کمک کنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان برنامه خودت رو دریافت کن!