بهترین مکمل برای افزایش قدرت و انرژی

بهترین مکمل برای افزایش قدرت و انرژی
در این نوشته شما می خوانید

چه شما یک ورزشکار رقابتی باشید ، چه یک بدنساز تازه کار دسترسی به نتیجه مطلوب تنها بستگی به میزان فعالیت و تمرینات ورزشی که در باشگاه انجام می دهید ، نخواهد داشت. در واقع ، ترکیب یک رژیم غذایی با مصرف مکمل برتر بدنسازی نه تنها به شما کمک می کند تا در مسابقات ورزشی خود پیروز شوید ، بلکه منجر به افزایش قدرت ، بهبود متابولیسم ( سوخت وساز بدن ) و افزایش حجم توده های عضلانی شما می گردد و نهایتا از هر جلسه تمرینی خود در باشگاه به بهترین نحو ممکن بهره خواهید برد. در این مقاله سعی کرده ایم بهترین قرص های افزایش قدرت بدنی را برای شما ذکر کنیم تا با افزودن آنها به روال برنامه تمرینی خود ، به اهداف تناسب اندام خود دست یابید!

پیروی از یک رژیم غذایی متعادل ، ورزش منظم و خواب کافی بهترین راه ها برای حفظ سطح انرژی طبیعی شما هستند. اما تمامی این موارد همیشه ممکن نیست ، به ویژه هنگام تعادل نیازهای زندگی شخصی! خوشبختانه امروزه مکمل های زیادی برای افزایش قدرت بدن و سطح انرژی وجود دارند. بیایید نگاه مختصری به آن ها بیاندازیم!

مکمل برتر بدنسازی برای ورزشکاران :

کلاژن

کلاژن یکی از چندین مکمل برتر بدنسازی محسوب می شود که در واقع فراوان ترین پروتئین در بدن انسان بوده و در سراسر استخوان ها ، ماهیچه ها ، پوست ، وتر عضلانی ( رباط ها ) و تاندون ها یافت می شود. متاسفانه با افزایش سن مقدار کلاژنی که بدن انسان تولید می کند کاهش یافته و نشانه هایی همچون درد مفاصل ، مشکلات پوستی و درمان و کاهش سرعت ریکاوری را مشاهده خواهید کرد.

مصرف مکمل های کلاژن یکی از بهترین راه های مبارزه با نشانه های طبیعی پیری بوده و سطح کلاژن بدن شما را افزایش می دهد تا سریعا به نتایج مطلوب دست یابید. مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف مکمل برتر بدنسازی کلاژن به کاهش درد مفاصل و افزایش تراکم مواد معدنی استخوان ها کمک می کند. همین موضوع باعث می شود تا از هر گونه آسیب دیدگی مفاصل ناشی از تمرینات جلوگیری شود و بدن شما قوی تر شود. از این رو این مکمل یکی از بهترین قرص افزایش قدرت بدنی محسوب می شود.

کلاژن همچنین از طریق افزایش حجم توده های عضلانی لاغر ، افزایش قدرت عضلات و کاهش چربی کل بدن به بهبود ترکیب بدن شما کمک شایانی می کند. علاوه بر این تحقیقات همچنین نشان می دهد که مکمل کلاژن از طریق کاهش گرفتگی شریان خون و افزایش سطح کلسترول مفید HDL در بدن انسان به بهبود سلامتی قلب کمک می کند. در نتیجه به قلب شما کمک می کند تا خون را در کل بدن به طور موثری به جریان بیاندازد و مواد مغذی را به سلول های شما انتقال دهد.

پروتئین وی

بدون شک پروتئین وی یکی از محبوب ترین مکمل های غذایی و موثرترین مکمل برتر بدنسازی در میان ورزشکاران است. مصرف پروتئین وی به عنوان وعده غذایی بعد از تمرین و یا میان وعده ( اسنک ) به تحریک سنتز عضلات کمک می کند تا بتوانید تمرینات خود را در بالاترین حد ممکن انجام دهید. علاوه بر این پروتئین وی یک جایگزین مناسب برای سایر مکمل ها از جمله قرص های پروتئین است ، زیرا به راحتی می توانید آن ها را به شیک ها و اسموتی های خود اضافه کرده و دوز زیادی از پروتئین را فراهم کنید ( بدون مصرف هیچ گونه قرص و کپسول ).

تحقیقات نشان می دهد که پروتئین وی از طریق افزایش حجم توده های عضلانی بدون چربی به افزایش رشد عضلات و بهبود ترکیب بدن شما کمک می کند.

بر اساس یک بررسی بزرگی که بر روی 14 مطالعه صورت گرفته ، ترکیب تمرینات مقاومتی با مصرف قرص افزایش قدرت در بدنسازی وی ، منجر به کاهش وزن و کاهش چربی بدن و نهایتا افزایش حجم توده های عضلانی بدون چربی می گردد.

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش قدرت

صرف نظر از اینکه چه نوع ورزشکاری هستید ، مکمل برتر بدنسازی مولتی ویتامین یکی از مهم ترین مکمل های ورزشی است که باید در برنامه غذایی خود بگنجانید. مولتی ویتامین به عنوان بهترین ویتامین برای افزایش قدرت به متعادل شدن رژیم غذایی و تامین مواد مغذی مورد نیاز شما کمک می کند. برخی مواد مغذی برای ورزشکاران بسیار اهمیت دارد و کمبود آن ها ، تاثیر منفی در سلامتی آن ها خواهد داشت.

به عنوان مثال ویتامین های B مسئول تامین انرژی سلول ها هستند. ویتامین C آنتی اکسیدان مورد نیاز برای مبارزه با رادیکال های آزاد را فراهم کرده و به بهبود ریکاوری عضلات کمک می کند. سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری همچون منیزیم ، پتاسیم ، آهن و زینک در بهبود متابولیسم انرژی ، عملکرد عضلات ، تشکیل سلول های خون و جذب اکسیژن دخیل هستند و همه این موارد برای بهبود عملکرد ورزشکاران حیاتی هستند.

ویتامین D

ویتامین D

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که حدود 41.6% جمعیت کشور آمریکا از کمبود ویتامین D رنج می برند. ویتامین D یکی از محبوب ترین مکمل برتر بدنسازی در میان ورزشکاران است. قرص افزایش قدرت در بدنسازی ویتامین D هم در منابع غذایی یافت می شود و هم با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، پوست شما قادر به ایجاد این ویتامین می باشد. افراد مسن ، افرادی که اضافه وزن دارند ، افرادی که پوست تیره دارند و یا کسانی که در معرض نور خورشید قرار ندارند از کمبود این ویتامین رنج می برند.

مصرف ویتامین D به عنوان بهترین قرص افزایش قدرت بدنی به همراه سایر مواد مغذی اصلی نه تنها به سلامت استخوان ها کمک می کند ، بلکه مانع شکستگی استخوان ها می شود. یک بررسی انجام شده بر روی 7 مطالعه نشان می دهد که مصرف مکمل برتر بدنسازی ویتامین D در یک دوره 4 هفته ای تا 6 ماهه در افزایش قدرت اندام بالایی و پایینی بدن موثر بوده است.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 یکی از محبوب ترین مکمل برتر بدنسازی است. اسید چرب امگا 3 نوعی چربی سالم برای قلب است که مزایای بالقوه زیادی دارد. علاوه بر بهبود سلامتی قلب از طریق کنترل سطح کلسترول به بهبود سیستم ایمنی بدن و کاهش التهابات کمک شایانی می کند.

اسیدهای چرب امگا 3 به صورت خاص برای بهبود جای زخم مفید هستند و برخی تحقیقات نشان می دهد که خاصیت ضد التهابی این قرص افزایش قدرت بدنی به جلوگیری از آسیب های جدی ناشی از تمرینات کمک می کند.

انواع ماهی های چرب همچون ماهی سالمون و ماهی تن منابع طبیعی امگا محسوب می شوند. یک راه سریع و راحت دریافت امگا 3 ، استفاده از مکمل های امگا موجود در بازار است. حتی مکمل های مخصوصی برای گیاه خواران همچون روغن جلبک که سرشار از امگا است ، وجود دارد.

قرص افزایش قدرت بدنی گلوتامین

گلوتامین یکی از مهم ترین اسیدهای آمینه است که به عنوان مکمل برتر بدنسازی برای ورزشکاران محسوب می شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مصرف قرص افزایش زور گلوتامین ، انرژی مورد نیاز سلول های سیستم ایمنی را تامین می کند. علاوه بر این مطالعات انجام شده توسط بخش جم شناسی دانشگاه Dalhousie نشان داده است که مصرف مکمل برتر بدنسازی گلوتامین منجر به کاهش دردهای عضلانی شده و به افزایش سرعت ریکاوری کمک می کند. اگر بعد از انجام تمرینات فیزیکی سنگین احساس درد شدید دارید ، حتما از قرص افزایش قدرت در بدنسازی گلوتامین استفاده نمایید تا علاوه بر کاهش درد ، سیستم ایمنی بدن شما نیز تقویت شود.

مغز استخوان

از طریق جوشاندن استخوان حیوانات و بافت های همبند می توانید مغز استخوان تهیه کنید و از مزایای مواد معدنی ، کلاژن و ژلاتین موجود در آن ها بهره مند شوید. مغز استخوان به عنوان یکی از بهترین مکمل برتر بدنسازی محسوب می شود. کلاژن موجود در پودرهای پروتئین از مغز استخوان تهیه شده که به کاهش دردهای مفصلی و مراقبت از مفاصل کمک می کند. هر وعده مغز استخوان حاوی مقدار بسیار زیادی پروتئین بوده و همین موضوع باعث شده است تا یک مکمل جایگزین برای پودرهای پروتئین محسوب شود و به عنوان بهترین مکمل بدنسازی و قرص افزایش قدرت بدنی شناخته شده است. در واقع ، تحقیقات انجام شده نشان می دهد که رژیم های غذایی غنی از پروتئین بالا به بهبود متابولیسم ، ترکیب بدن و حتی ترویج رشد عضلات کمک می کند.

مکمل برتر بدنسازی کراتین

کراتین که به عنوان کراتین مونوهیدرات شناخته شده است ، یکی از مکمل برتر بدنسازی برای ورزشکارانی است که به دنبال افزایش قدرت و حجم توده های عضلانی خود هستند. بر اساس بررسی های منتشر شده توسط دانشگاه Baylor بیش از 500 مطالعه بر روی تاثیرات مکمل کراتین انجام شده است و حدود 70% مطالعات نشان می دهد که کراتین دارای خاصیت ارگونومیک است. بدین معنا که مصرف سالم ترین مکمل بدنسازی کراتین منجر به بهبود عملکرد ، استقامت و روند و سرعت ریکاوری می گردد.

مطالعات زیادی در مورد مقایسه کراتین و پروتئین وی صورت گرفته است. این مطالعات نشان می دهد که اگرچه پروتئین وی به تحریک سنتز و رشد عضلات کمک می کند ، کراتین منجر به بهبود استقامت و قدرت می گردد.

B12 بهترین ویتامین برای افزایش قدرت

در کنار سایر ویتامین های گروه B ، ویتامین B12 به عنوان بهترین ویتامین برای افزایش قدرت به تبدیل مواد غذایی که می خورید به انرژی قابل استفاده برای سلول های بدن کمک شایانی می کند. این قرص افزایش قدرت در بدنسازی سیستم عصبی و خون را سالم نگه داشته و مانع کم خونی می شود. ویتامین B12 به طور طبیعی در انواع پروتئین های حیوانی مانند گوشت قرمز ، ماهی و لبنیات یافت می شود.

قرص آهن سالم ترین مکمل بدنسازی

بدن برای ساخت هموگلوبین به آهن نیاز دارد ، پروتئین موجود در گلبول های قرمز خون که اکسیژن را از ریه های شما به اندام ها و بافت های بدن منتقل می کند. بدون سطح کافی آهن ، گلبول های قرمز شما نمی توانند به طور موثری اکسیژن را به بافت های بدن منتقل کنند. این امر منجر به کم خونی فقر آهن شده و باعث ایجاد احساس ضعف و خستگی در شما می شود. دلایل کم خونی فقر آهن شامل موارد زیر است :

  • رژيم غذایی با آهن کم : غنی ترین منابع غذایی حاوی آهن شامل گوشت قرمز و غذاهای دریایی است. به همین دلیل میزان آهن مورد نیاز گیاهخواران 1.8 برابر بیشتر از افرادی است که گوشت می خورند.
  • خون ریزی : بیش از نیمی از آهن بدن در خون شما است. بنابراین ، از دست رفتن خون در دوره پریود یا خونریزی داخلی می تواند سطح آهن خون را به مقدار چشمگیری کاهش دهد.
  • حاملگی : زنان باردار برای حمایت از رشد طبیعی جنین ، به دو برابر آهن نیاز دارند. متاسفانه حدود نیمی از زنان باردار از کم خونی فقر آهن رنج می برند.

در این موارد ممکن است یک مصرف مکل آهن برای اصلاح کمبود و جلوگیری از عوارض ناشی از کم خونی فقر آهن از جمله خستگی لازم باشد.

بهترین مکمل ها برای بدنسازان

مزایای مکمل های ورزشی :

داشتن رژیم غذایی سالم برای بهبود عملکرد ورزشکاران مهم است که معمولا شامل انواع ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که بدن شما نیاز دارد. استفاده از مکمل برتر بدنسازی در کنار رژیم غذایی نه تنها به افزایش استقامت و قدرت کمک می کند و مواد مغذی لازم را تامین می کند ، بلکه مزایای بالقوه دیگری نیز دارد. به عنوان مثال کراتین یکی از معروف ترین قرص افزایش قدرت و عضله سازی محسوب می شود. نه تنها کراتین در بسیاری از مواد غذایی همچون گوشت قرمز ، مرغ و ماهی یافت می شود ، بلکه با مصرف مکمل کراتین می توانید به سرعت سطح کراتین بدن خود را افزایش دهید.

به طور مشابه کلاژن در منابع غذایی کمیابی یافت می شود و تحقیقات نشان داده است که اینقرص افزایش زور منجر به کاهش درد مفاصل ، بهبود ترکیب بدن و افزایش قدرت عضلات می گردد. اگرچه مزایای مکمل ها بسته به نوع آن ها متفاوت است ، اما معمولا مکمل های برتر بدنسازی مزایای زیر را دربردارند :
  1. افزایش انرژی
  2. افزایش قدرت
  3. بهبود ریکاوری عضلات
  4. کاهش چربی بدن
  5. کمک به کاهش وزن
  6. بهبود متابولیسم بدن ( سوخت و ساز )
  7. محافظت از مفاصل و استخوان ها
  8. از بین بردن التهابات

در اینجا چند نکته ساده برای انتخاب صحیح مکمل برتر بدنسازی برای مردان و زنان را ارائه می دهیم :

  • سعی کنید مکمل خود را از یک فروشنده معتبر و قابل اعتماد خریداری کنید. خرید از یک شرکت که دارای سابقه تولید محصولات با کیفیت بالا را دارد ، یک راه مطمئن خرید مکمل برتر بدنسازی است.
  • برچسب مواد تشکیل دهنده را مطالعه کرده و مواد افزودنی و مواد اضافی داخل قرص های افزایش قدرت در بدنسازی را بررسی کنید. سعی کنید محصولاتی که از مواد افزودنی تشکیل شده اند را خریداری نکنید.
  • به یاد داشته باشید که محصولات ارزان همیشه بهترین گزینه نیستند. اگر قیمت مکملی نصف قیمت مکمل های مشابه در بازار باشد ، حتما دلیلی پشت این قضیه وجود دارد. قیمت بالاتر به معنای مواد تشکیل دهنده با کیفیت تر و نهایتا محصول بهتر می باشد.

ترکیب مکمل های بدنسازی در رژیم غذایی ورزشکاران

شما می توانید این مکمل برتر بدنسازی را در کنار رژیم غذایی سالم و متعادل خود استفاده کنید. زمانی که از این مکمل ها به درستی استفاده شود ، از تمامی مزایای بالقوه آن همچون بهبود عملکرد بدن خود بهره مند می شوید. با مصرف بهترین ویتامین برای افزایش قدرت شروع کنید. صبح زود به همراه صبحانه مولتی ویتامین میل کنید تا جذب آن افزایش یابد. پودرهای پروتئینی همچون کلاژن ، مغز استخوان و پروتئین وی را می توانید به عنوان بخشی از اسنک و یا اسموتی بعد از تمرین بلافاصله پس از اتمام تمرین میل کنید تا سرعت بهبود روند رشد عضلات و ریکاوری افزایش یابد.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف کراتین در حین تمرین منجر به افزایش قدرت و ترکیب بدن می شود. می توانید این مکمل برتر بدنسازی را با بهترین منابع غذایی مناسب برای قبل از شروع تمرین ترکیب کنید تا عملکرد شما افزایش یابد. غذاهایی همچون روغن نارگیل ، اسفناج ، توت ، آب نارگیل ، چغندر و دانه چیا به افزایش و تامین انرژی کمک کرده و به عنوان یک مکمل طبیعی برای بهبود ریکاوری عمل می کند.

مجتبی نوترکی
مجتبی نوترکی
من مجتبی نوترکی هستم متولد 1361 اهل همدان، از نوجوانی علاقه زیادی به رشته بدنسازی داشتم و خداروشکر نزدیک به 19 سال است که وارد این رشته شدم و دوست دارم در اینجا تمام تجریات خودم رو برای شما دوستان عزیز به اشتراک بزارم امیدوارم که مورد توجهتون قرار بگیره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان برنامه خودت رو دریافت کن!