چاق شدن سریع کل بدن

چاق شدن سریع کل بدن
در این نوشته شما می خوانید

چاق شدن نیز دقیقا به همان اندازه که لاغر شدن مهم است، دارای اهمیت می‌باشد. متاسفانه باید بگوییم در جوامع امروزی درصد قابل توجهی از افراد لاغری را تجربه می‌کنند. لاغری نیز همانند چاقی می‌تواند موجب بیماری‌های مختلفی شود و سلامت فرد را به خطر بیاندازد. همین موضوع باعث می‌شود تا همواره این سوال مطرح شود که چگونه می‌توان چاق شد؟

آیا امکان چاق شدن سریع کل بدن وجود دارد یا خیر؟

اگر شما نیز دوست دارید پاسخ این سوال را به دست آورید، مطالعه این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

دلایل لاغری افراد چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر فرد پیش آید این است که لاغری چه دلایلی دارد؟ یا چرا برخی از افراد با کمبود وزن مواجه هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دلایلی چون ژنتیک، ابتلا به بیماری‌های خاص، استرس و فشارهای روانی، تغذیه نامناسب، فعالیت بدنی زیاد، سوخت و ساز بالا و غیره از مهم‌ترین عوامل لاغری افراد است.

مشخص کردن دلیل لاغری یک فرد می‌تواند قدمی موثر در جهت رفع این عارضه باشد و به سلامت جسم و روح فرد کمک شایانی کند.

کمبود وزن به چه معناست؟

کمبود وزن بدین معنی است که وزن شما کمتر از حد نرمال است و می‌تواند به شما صدمه بزند. این نکته در نظر داشته باشید که شاخص توده بدنی در هر فرد با توجه به قد و وزن او متفاوت است. اگر نسبت وزن شما به قدتان کمتر از حالت نرمال باشد، احتمال دچار کمبود وزن هستید و باید هر چه سریع‌تر راهکارهای لازم را برای رفع این عارضه انجام دهید.

وزن ایده‌آل هر فرد با توجه به سن، جنسیت، قد، وزن و وضعیت سلامت او مشخص می‌شود. با مشخص کردن وزن ایده‌اتان از طریق BMI و بررسی وزن کنونی با وزن نرمال می‌توانید اطلاعات دقیقی در رابطه با سلامت خود به دست آورید.

راه های افزایش وزن

راه های چاق شدن سریع کل بدن

راهکارهای بسیاری برای چاق شدن فوری بدن وجود دارد که برخی از این راهکارها می‌تواند صدمات جدی به بدن وارد کند. به همین دلیل توصیه می‌شود، به هیچ عنوان سراغ این روش‌ها برای چاقی نروید. در ادامه به شما چندین راهکار اصولی و ایمن خواهیم گفت که کمک می‌کند تا وزن خود را در یک بازه زمانی کوتاه افزایش دهید:

1- مصرف بیش از نیاز کالری

افرادی که قصد چاق شدن در کمترین زمان ممکن را دارند، باید مصرف کالری خود را افزایش دهند. سعی کنید از مواد غذایی دارای کالری بالا استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که بهتر است یک دفتر برنامه‌ریزی کنار گذاشته و میزان کالری مصرفی هر روز را یادداشت کنید. سعی کنید هر روز نسبت به دیروز کالری بیشتری دریافت کنید تا بتوانید در یک بازه زمانی کوتاه‌تر به وزن دلخواهتان دست یابید.

2- پیروی از رژیم غذایی سرشار از پروتئین

پروتئین نقش بسیار زیادی در عضله سازی دارد. در واقع می‌توان گفت آمینواسیدهای موجود در پروتئین با ترمیم سلول‌های عضلانی باعث حجم بافت عضله می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین را به طور قابل‌توجهی افزایش دهید.

3- مصرف غذاهای پر انرژی

شما برای انجام فعالیت‌های روزانه انرژی زیادی را مصرف می‌کنید. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا لاغر بمانند. به همین دلیل گفته می‌شود اگر اضافه کردن وزن برای شما مهم است، سعی کنید سراغ غذاهایی بروید که انرژی بالایی دارند و می‌توانند انرژی شما را در طول روز تامین کنند. مواد غذایی مانند توت و خرما این قابلیت را دارند.

4- پرهیز از مصرف آب قبل از غذا

یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها برای چاق شدن سریع کل بدن پرهیز از مصرف آب قبل از وعده‌های غذایی است. در واقع می‌توان گفت بهتر است حداقل یک ساعت قبل از میل کردن هر وعده غذایی از مصرف هر نوع نوشیدنی خودداری کنید تا معده شما خالی باقی بماند و بتوانید مواد غذایی بیشتری را نوش جان کنید.

5- مصرف میان وعده‌ های سالم

مصرف میان وعده‌های سالم یک راهکار موثر است که می‌تواند باعث حجم دهی عضلات شما شود. متخصصان به افرادی که از لاغری شدید رنج می‌برند، توصیه می‌کنند انواع آجیل، مغزها و میوه‌ها را در میان وعده خود نوش جان کنند.

6- مصرف کراتین

کراتین یکی از مهم‌ترین مکمل های ورزشی است که تاثیر بسیار زیادی در افزایش وزن دارند. این مکمل فوق‌العاده حاوی پروتئین فراوانی است که می‌تواند به سلامت جسم و روح شما بسیار کمک کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف خودسرانه این مکمل بدون برخورداری از یک رژیم غذایی و ورزش کردن به‌ هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

7- بزرگ‌ تر کردن بشقاب

برای اینکه بتوانید وزن خود را افزایش دهید باید میزان بیشتری مواد غذایی دریافت کنید، به همین دلیل توصیه می‌شود بشقاب غذای خود را کمی بزرگ‌تر کنید تا در هر وعده غذایی میزان بیشتری خوراکی نوش جان نمایید.

8- خود داری از سیگار کشیدن

سیگار کشیدن علاوه‌بر معایب بسیار زیادی که برای سلامت فرد دارد، می‌تواند ریسک لاغری و کاهش توده عضلانی را نیز به طور قابل‌توجهی افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است افرادی که سیگار می‌کشند معمولا بیشتر دچار کاهش وزن و مشکلات گوارشی می‌شوند. بنابراین اگر برایتان مهم است که در یک بازه زمانی کوتاه به چاق شدن سریع کل بدن کمک کنید، همین حالا مصرف دخانیات را کنار بگذارید.

9- ورزش

ورزش درست و اصولی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش حجم و درمان کاهش وزن است. در واقع می‌توان گفت شما نمی‌توانید تنها با مصرف مواد غذایی مورد نظر به وزن ایده‌آل خود دست یابید. اگر اندامی ایده‌آل عضلانی می‌خواهید باید ورزش‌های قدرتی و هوازی را جدی گرفته و از آن غافل نشوید. بررسی‌ها نشان داده است که یوگا نیز نقش بسیار زیادی در افزایش حجم عضله دارد. لازم به ذکر است که تنظیم برنامه ورزشی حتما باید زیر نظر متخصصان مربوطه انجام گیرد تا حجم‌گیری به صورت درست و اصولی انجام شود.

10- افزایش مصرف کربوهیدرات سالم

یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی که متخصصان به افراد لاغر دارند این است که سعی کنید مصرف کربوهیدرات‌های سالم را افزایش دهید. مصرف کربوهیدرات‌های سالم می‌تواند کمبود وزن شما را به طور قابل‌توجه‌ای کاهش دهد. متاسفانه باید بگوییم افرادی که از کاهش وزن رنج می‌برند و به دنبال چاق شدن سریع کل بدن هستند از این نکته غافل می‌شوند. به همین دلیل نیز فرایند وزن گیری‌‌شان کندتر پیش می‌رود.‌

مواد غذایی جهت چاق شدن سریع کل بدن

مواد غذایی جهت چاق شدن سریع کل بدن

مصرف مواد غذایی زیر می‌تواند برای چاق شدن سریع کل بدن مفید باشد:

  • ماهی

ماهی حاوی امگا ۳ است و نقش بسیار زیادی در تقویت عضلات و حجم‌دهی ایفا می‌کند.

  • گوشت قرمز

گوشت قرمز منبعی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین است. به همین دلیل قراردهی آن در رژیم غذایی افرادی که از لاغری رنج می‌برند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

  • سیب زمینی

نشاسته موجود در سیب زمینی آن را به یک مواد غذایی بسیار مفید برای رفع لاغری تبدیل کرده است. اگر دوست دارید تجربه‌گر چاق شدن سریع کل بدن باشید ضروری است مصرف سیب زمینی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

  • شیر

شیر و سایر لبنیات به دلیل پروتئین فراوانی که دارند، برای رفع لاغری مفید می‌باشند.

  • میوه‌های خشک، آجیل و کره آجیل

میوه‌های خشک، آجیل و کره آجیل سرشار از پروتئین و کربوهیدرات سالم هستند، به همین دلیل مصرفشان به عنوان میان وعده می‌تواند ایده جالبی باشد.

  • تخم مرغ کامل

قرار دادن تخم مرغ کامل در وعده صبحانه یه دلیل کالری بالا و همچنین پروتئین فراوان آن را به یک گزینه ایده‌آل برای مصرف تبدیل کرده است.

  • برنج

متخصصان تغذیه به افرادی که از لاغری شدید رنج می‌برند و به دنبال چاق شدن سریع کل بدن هستند توصیه می‌کنند که مصرف برنج را جدی گرفته و از آن غافل نشوند.

  • شیک‌‌ های پروتئینی

شما در منزل می‌توانید انواع شیک‌های پروتئینی را تهیه کنید و نوش جان کنید. بالا بودن کالری این شیک‌‌ها می‌تواند انرژی شما را در طول روز تامین کند.

مکمل های چاق شدن سریع کل بدن

مکمل های چاق شدن سریع کل بدن

اگر قصد چاق شدن سریع کل بدن را دارید، مصرف مکمل‌های چاقی برای شما بسیار مهم خواهد بود. مکمل‌هایی چون مکمل کراتین، مکمل پروتئین، مکمل گینر، مکمل روغن ماهی، کافئین، مکمل‌های آمینو اسید و غیره نقش بسیار زیادی در افزایش حجم عضلات دارند.

در واقع می‌توان گفت این مکمل‌ها با تامین پروتئین‌ها و املاح مورد نیاز بدن نقش خود را در رفع لاغری ایفا می‌کنند.

توجه داشته باشید که هر یک از مکمل‌های نام برده دارای ویژگی‌های مختص به خود است و مزایا و معایب خاصی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود از مصرف خودسر آن‌ها خودداری کنید و اگر میل به مصرف دارید حتما با متخصصان ورزشی مشورت داشته باشید.

بهترین مجموعه برای افزایش وزن و رفع لاغری

اگر برایتان مهم است که کمبود وزن خود را جبران کرده و به اندام ایده‌آلتان دست یابید باید بدانید که تنها نیستید. افراد بسیاری روزانه با هدف افزایش وزن راهکارهای مختلفی را امتحان می‌کنند. یکی از بهترین راهکارهای موگب برای چاق شدن سریع کل بدن ورزش در کنار رژیم غذایی سالم و متناسب با شرایط است. در واقع می‌توان گفت شما با استفاده از تکنیک‌های ورزشی و تغذیه مناسب می‌توانید عضلات بدن خود را تقویت کرده و حجم بگیرید.

البته توجه داشته باشید که تنظیم برنامه برای افزایش وزن و رفع لاغری حتما باید زیر نظر متخصصان ورزشی انجام گیرد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد. در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت نتایج دلخواه حاصل شود.

ما در میلو فیت به کمک یک کادر متخصص و کاربلد نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بهترین برنامه را برای شما تنظیم کنیم. قطعا می‌توانید با برنامه‌های ورزشی و غذایی ما به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

مهران
مهران
من مهران احمدی هستم، لیسانس فیزیولوژی و مربی بدنسازی درجه 2 با 10 سال سابقه ورزشی و بدنسازی. هدف من از ارائه این محتوا، به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود با شما عزیزان است تا به شما در رسیدن به اهدافتان در زمینه تناسب اندام و سلامتی کمک کنم.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان برنامه خودت رو دریافت کن!