برنامه بدنسازی فول بادی

برنامه بدنسازی فول بادی
در این نوشته شما می خوانید

داشتن اندامی زیبا و عضلانی هدفی است که افراد زیادی برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند. جالب است بدانید که یک بدن عضلانی نه تنها زیباتر از اندام معمولی است، بلکه سالم‌تر نیز هست.

اجرایی برنامه بدنسازی فول بادی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای ساخت یک اندام زیبا و عضلانی است. حساسیت بالا این برنامه باعث می‌شود تا تنها افرادی به نتیجه دلخواه خود دست یابند که زیر نظر مربیان حرفه‌ای این برنامه را پیاده کنند.

اگر دوست دارید در رابطه با این برنامه ورزشی اطلاعات بیشتری به دست آورید، مطالعه این مطلب از مجله میلو فیت می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

بدنسازی فول بادی چیست؟

در دنیای بدنسازی راهکارهای بسیاری برای ساخت یک اندام ایده‌آل و تقویت عضله وجود دارد. یکی از این روش‌ها که به دلیل تقویت تمامی عضلات بدن به صورت همزمان توانسته توجه بسیاری از افراد را در سراسر جهان به خود جلب کند، بدنسازی فول بادی است.

این شیوه بیشتر مختص کسانی است که زمان کافی برای حضور هر روزه در باشگاه‌های ورزشی را ندارند و می‌خواهند تنها با یک روز تمرین تمامی قسمت‌های بدن را ورزش دهند.

جالب است بدانید که این شیوه ورزش را حتی در خانه نیز می‌توان اجرا کرد. به همین دلیل نیز محبوبیت بسیاری دارد. البته باید بدانید که فول بادی یک روش بدنسازی بسیار حساس است و تنها متخصصان حرفه‌ای می‌توانند در زمینه تنظیم برنامه مخصوص به این شیوه به شما کمک کنند.

اگر نمی‌توانید هفته سه بار یا بیشتر در باشگاه‌ های ورزشی حضور پیدا کنید و همچنین می‌خواهید به سلامت و تناسب اندام خود کمک کنید، این برنامه بدنسازی می‌تواند برای شما ایده فوق‌ العاده‌ ای باشد.

بدنسازی فول بادی

 مزایا تمرین فول بادی

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر فرد پیش آید این است که مزایای تمرین فول بادی چیست؟

در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم که بدنسازی فول بادی مزایای بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه‌ جویی در زمان

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث افزایش تقاضا برای دریافت تمرین فول بادی شده است، صرفه‌جویی در زمان می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود تا شما بتوانید در کنار کار و مشغله‌های زندگی خود این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید و از مزایای گسترده آن برای تناسب اندام برخوردار شوید.

لازم به ذکر است که فول بادی امکان دنبال کردن سایر رشته‌های ورزشی و همچنین جلوگیری از خستگی روحی و جسمی را دارد.

 افزایش ترشح تستوسترون و پروژسترون

از دیگر مزایای ورزش فول بادی می‌توان به افزایش ترشح هورمون‌های زنانه و مردانه اشاره کرد. هورمون تستوسترون و پروژسترون نه تنها به تقویت عضلات کمک می‌کند بلکه بر روی میل جنسی و قدرت باروری افراد نیز تاثیر مثبت می‌گذارد. به همین دلیل گفته می‌شود که فول بادی می‌تواند بر روی سلامت جنسی افراد تاثیر بگذارد.

ریکاوری بهتر عضلات

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا بسیاری از افراد نتوانند از ورزش نتیجه دلخواه خود را بگیرند، عدم توجه به ریکاوری عضلات است.

خوشبختانه به دلیل فواصل زمانی بین تمرینات فول بادی کسانی که این شیوه ورزشی را دنبال می‌کنند، فرصت کافی برای ریکاوری بهتر عضلات خود را خواهند داشت. به همین دلیل نیز نتیجه دلخواه را خواهند گرفت.

مناسب برای چربی‌ سوزی سریع

اگر کاهش وزن و چربی‌سوزی برای شما بسیار حائز اهمیت است و می‌خواهید در یک بازه زمانی کوتاه چربی‌های بدن خود را به عضله تبدیل کنید، فول بادی ایده مناسبی برای شما خواهد بود.

در طی هر جلسه فول بادی تمامی قسمت‌های بدن شما درگیر چربی‌سوزی می‌شوند؛ به همین دلیل لاغری سریع‌تر رخ می‌دهد

بهبود سیستم قلبی و عروقی

تحقیقات گسترده انجام شده بر روی ورزش فول بادی نشان داده است، کسانی که این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند، کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار گیرند.

ناگفته نماند که این افراد کمتر در خطر ابتلا به سکته قلبی قرار خواهند گرفت و بدنی سالم‌تر خواهند داشت. در پی انجام حرکاتی مانند پرس سینه، اسکات، چهار سر ران و بازو عضلات قلب ورزیده می‌شوند‌.

کاهش افسردگی و بیماری‌های روانی

انجام ورزش فول بادی نقش بسیار زیادی در افزایش سرتونین که یکی از هورمون‌های لازم برای شادی و آرامش است، دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب و سایر بیماری‌های روانی میزان این هورمون به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. به همین دلیل گفته می‌شود که فول بادی تاثیر بسیار زیادی بر روی کاهش افسردگی و سایر بیماری‌های روانی دارد.

دیگر مزایای فول بادی

فول بادی مزایای دیگری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • بهبود ساختار استخوان‌ها و جلوگیری از بیماری‌های استخوانی
  • تقویت عضلات و انعطاف و استقامت بدن
  • بهبود عملکرد سیستم تنفسی
  • بهبود گردش خون
  • کمک به درمان ناهنجاری‌های اسکلتی
  • بهبود عملکرد مغز

 معایب تمرین فول بادی

حالا که به بررسی مزایای فول بادی پرداختیم، خوب است تا نیم نگاهی نیز به این روش ورزشی داشته باشیم. این ورزش نیز مانند سایر شیوه‌های بدنسازی یک سری معایب دارد که نباید از آن غافل شد. از مهم‌ترین معایب فول بادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تمرکز بر روی عضلات در تمرینات مخصوص فول بادی باعث می‌شود تا برخی از عضلات آنگونه که باید تقویت نشوند.
  • فول بادی گاهی موجب می‌شود تا شما از برخی عضلات بدن خود غافل شوید و برایتان محدودیت ایجاد شود.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که با دریافت برنامه فول بادی از متخصصان حرفه‌ای و خبره می‌توان معایب این شیوه تمرینی را به طور قابل توجهی کاهش داد.

نکات مهم در بدنسازی فول بادی

نکات مهم در بدنسازی فول بادی

برای اینکه از فول بادی نتیجه بگیرید لازم است تا به یک سری نکات توجه داشته باشید. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صبور باشید

متاسفانه باید بگوییم که برخی از افراد به دنبال دریافت نتیجه سریع هستند. به همین دلیل نیز پس از چندین جلسه فول بادی دلزده می‌شوند. توصیه ما به این دسته افراد صبر است‌. قطعا با تمرینات مستمر نتایج دلخواه را مشاهده خواهید کرد.

  • تغذیه مناسب

حتما از یک متخصص خبره و توانا برای دریافت رژیم غذایی کمک بگیرید تا انرژی مورد نیاز بدن شما در هنگام تمرین فراهم شود.

  • تمرینات چند مفصلی

تمرینات ورزشی چند مفصلی به مجموعه تمریناتی گفته می‌شود که هم زمان چندین مفصل را تقویت و ورزش می‌دهد. در فول بادی توجه به تمرینات چند مفصلی بسیار مهم است.

  • استراحت کافی

استزاحت کافی بین ست‌های ورزشی بسیار مهم است. از آنجایی که در فول بادی تمامی عضلات ورزش داده می‌شوند، اگر استراحت کافی وجود نداشته باشد ممکن است بدن کشش ادامه ورزش را نداشته باشد.

البته استراحت شما نباید بیشتر از ۶۰ ثانیه شود.

  • شناخت حرکات

ضروری است که حرکات را بشناسید و به صورت صحیح انجام دهید. چرا که انجام غلط حرکات ورزشی نه تنها مزایایی ندارد، بلکه باعث آسیب‌دیدگی ورزشی نیز می‌شود.

  • انتخاب وزنه سنگین

متاسفانه برخی از افراد به دلیل اینکه فول بادی نیازمند انرژی بالا است، سعی می‌کنند وزنه‌های سنگین را برای تمرینات خود انتخاب کنند. این در حالی است که با استفاده از وزنه سبک نتایج دلخواه شما بسیار زمان‌بر خواهد بود. توصیه می‌شود تا حد امکان از وزنه‌های سنگین استفاده کنید.

  • دریافت برنامه ورزشی

فول بادی یک شیوه تمرین تخصصی است؛ بنابراین انجام ورزش‌های خودسر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. بهتر است حتما از متخصصان فعال در این زمینه برای دریافت برنامه تمرینی کمک بگیرید.

اهمیت تغذیه در بدنسازی فول بادی

انجام تمرینات فول بادی بدون توجه به تغذیه فایده چندانی نخواهد داشت. به همین دلیل ضروری است که حتما یک برنامه تغذیه مناسب برای خود در نظر بگیرید و انرژی و مواد ضروری بدن خود را به وسیله این برنامه تغذیه دریافت کنید.

بهتر است قبل از انجام این روش بدنسازی مقدار زیادی پروتئین و کربوهیدرات دیر هضم نوش جان کنید.

بلافاصله پس از اتمام تمرینات با دریافت پروتئین‌های زود هضم نیاز بدن خود را تامین کنید.

تخم مرغ، سبزیجات، سیب زمینی و انواع میوه باید در رژیم مخصوص به این شیوه ورزشی قرار گیرد.

متخصصان ما در زمینه تنظیم برنامه تغذیه نیز می‌توانند به شما عزیزان بسیار کمک کنند.

برنامه بدنسازی فول بادی با ترکیب سیستم بالاتنه و پایین تنه

این تمرینات بیشتر مختص کسانی است که می‌خواهند بالاتنه و پایین‌ تنه خود را در مدت زمانی کوتاه حجم دهند.

نمونه برنامه بدنسازی فول بادی بالاتنه و پایین تنه 

نام حرکت تعداد ست و تکرار
پرس سینه هالتر + قفسه دستگاه 12+10*3
پرس بالا سینه هالتر 4 ست 10 تایی
پرس بالا سینه هالتر 4 ست 10 تایی
زیر بغل لت از پشت 3 ست 12 تایی
جلو ران دستگاه 4 ست 12 تایی
اسکوات با دمبل 3 ست 12 تایی
سرشانه دستگاه 4 ست 10 تایی
جلو بازو سیمکش 4 ست 12 تایی
پشت بازو هالتر خوابیده 4 ست 10 تایی
پشت بازو سیمکش 3 ست 12 تایی

برنامه بدنسازی فول بادی چرخشی

در این شیوه تمرینات به صورت پشت سر هم و چرخشی انجام می‌گیرد و در پایان حرکات دایره‌ ای فرد ۲ دقیقه استراحت کرده و دوباره تمرینات را به صورت چرخشی آغاز می‌کند.

برنامه چرخشی بالاتنه

نام حرکت تعداد ست و تکرار
شنا سوئدی با شیب متوسط 3 ست 12 تایی
پرس بالا سینه هالتر با اسمیت 4 ست 12 تایی
پرس سینه هالتر 4 ست 12 تایی
سرشانه هالتر از جلو 3 ست 12 تایی
نشر جانب با دمبل 4 ست 12 تایی
زیر بغل لت از پشت 3 ست 15 تایی
زیر بغل قایقی 3 ست 15 تایی
پشت بازو سیمکش 4 ست 10 تایی
جلو بازو هالتر 4 ست 10 تایی
جلو باز وسیمکش 4 ست 12 تایی

برنامه چرخشی پایین تنه

نام حرکت تعداد ست و تکرار
دوچرخه ثابت 10 دقیقه
جلو ران دستگاه 4 ست 12 تایی
پرس پا دستگاه 3 ست 15 تایی
اسکوات با دمبل 4 ست 12 تایی
است آپ با دمبل 4 ست 12 تایی
پشت ران دستگاه 4 ست 12 تایی
حرکت پل باسن 5 ست 10 تایی
ساق پا نشسته 4 ست 20 تایی

برنامه بدنسازی فول بادی در منزل

برنامه بدنسازی فول بادی در خانه

این برنامه یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ورزشی است که طی آن پایین‌ تنه و بالا تنه هم زمان تقویت می‌شود. کارشناسان دو برنامه ورزشی مجزا به شما می‌دهند که باید یک جلسه برنامه اول و‌ جلسه دیگر برنامه دوم را اجرا کنید.

نام حرکت تعداد ست و تکرار
گرم کردن با حرکت جاگینگ 3 ست 20 ثانیه
حرکات پروانه زدن درجا 3 ست 20 ثانیه
اسکوات با وزن بدن 4 ست 12 تایی
لانگز با وزن بدن 4 ست 12 تایی هر پا جدا
شنا سوئدی با شیب ملایم 3 ست 15 تایی
سرشانه دمبل (با کش پیلاتش هم می توان انجام داد) 4 ست 10 تایی
نشر جانب دمبل (با کش پیلاتش هم می توان انجام داد) 4 ست 10 تایی
پشت بازو دمبل کیک بک (با کش پیلاتش هم می توان انجام داد) 3 ست 15 تایی
جلو با دمبل ایستاده (با کش پیلاتش هم می توان انجام داد) 4 ست 15 تایی
زیر شکم خوابیده 4 ست 12 تایی
پلانک 3 ست 20 الی30 ثانیه

دریافت برنامه فول بادی از کارشناسان ما

متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که خودشان می‌توانند برنامه فول بادی تنظیم کنند؛ اما این کار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

بهتر است حتما برای دریافت برنامه فول بادی از متخصصان خبره و حرفه‌ای فعال در این زمینه کمک بگیرید. متخصصان و کارشناسان ما در مجموعه میلو فیت آماده‌اند تا بهترین برنامه‌ها را برای شما تنظیم و در اختیارتان قرار دهند.

اگر متقاضی دریافت یک برنامه حرفه‌ای هستید، همین حالا اقدام کنید.

 نتیجه‌ گیری

در این مطلب به معرفی برنامه بدنسازی فول بادی پرداختیم و اطلاعات لازم را ارائه دادیم. اگر دوست دارید اندام دلخواه خود را با اجرایی این برنامه بسازید، همین حالا از متخصصان ما برای تنظیم برنامه کمک بگیرید.

قطعا با دریافت یک برنامه غذایی ورزشی و غذایی از متخصصان میلو فیت می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه مدت به اندام دلخواه خود دست یابید و زیبایی و سلامت خود را تامین کنید.

فراموش نکنید که زیبایی اندام نیازمند استمرار در تمرین و رژیم غذایی مناسب است. اگر سوالی در رابطه با رژیم غذایی و برنامه ورزشی فول بادی دارید، می‌توانید با کامنت‌گذاری سوال خود را با ما مطرح کنید. نهایت تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا در اولین فرصت پاسخ سوالات شما را بدهیم.

سوالات متداول

مدت زمان لازم برای تمرینات فول بادی چقدر است؟

در هر جلسه تمرینات فول بادی لازم است حداقل ۳۰ دقیقه ورزش انجام شود.

آیا می‌توان تمرینات فول بادی را در خانه اجرا کرد؟

بله؛ امکان تجربه این روش ورزش حتی در خانه نیز فراهم است.

بهترین مرکز برای دریافت برنامه فول بادی کدام است؟

مجموعه ما یا میلو فیت بهترین مرکز برای دریافت برنامه فول بادی است. شما برای دریافت برنامه‌های ورزشی و تغذیه می‌توانید با متخصصان ما تماس حاصل کنید.

مجتبی نوترکی
مجتبی نوترکی
من مجتبی نوترکی هستم متولد 1361 اهل همدان، از نوجوانی علاقه زیادی به رشته بدنسازی داشتم و خداروشکر نزدیک به 19 سال است که وارد این رشته شدم و دوست دارم در اینجا تمام تجریات خودم رو برای شما دوستان عزیز به اشتراک بزارم امیدوارم که مورد توجهتون قرار بگیره.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان برنامه خودت رو دریافت کن!